05 - vad är kärlek?

kärlek är pojken som får ditt hjärta att slå hårdare.
kärlek är när man är så less på någon att man vill spy på dem,
men likt förbannat blir man glad direkt man ser dem nästa gång.
kärlek är att lyssna på sjuårigt babbel en hel dag utan att tröttna.
kärlek är att se någon man älskar lycklig, kärlek är att vara en del
av deras lycka. kärlek är barndomskompisen du reser utomlands med,
hon som aldrig kommer försvinna ur ditt liv. hon du delat mest med.
kärlek är vännen du åker på festival och ser dina favoritband med.
kärlek är hockeylaget du hejar på i vått och torrt, medgång och motgång.
kärlek är katterna som klöser sönder din soffa och kurar ihop sig vid dina
fötter när du ska sova.

kärlek är mina småsyskon. kärlek är mina vänner. kärlek är mina föräldrar.
kärlek är mina arbetskollegor. kärlek är prosa, lyrik, foto. kreativitet är kärlek.
david är kärlek.

Kommentarer
Postat av: dc

<3

2010-12-13 @ 00:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0