09 - min tro.

hej,

ledsen för den dåliga uppdateringen.
jag har varit med b-friend, familjen och
självklart spelat world of warcraft som den nörd jag är!

religion är något jag finner väldigt intressant.
är fascinerad av hur så många kan tro likadant.

det är lite fanatiskt och väldigt fantastiskt.
jag har läst mycket om olika trosläror. mest islam,
som jag tycker är lite extra utstickande och spännande.

tro är för mig något individuellt,
det finns många saker man kan tro på.

jag tror på styrkan i mig själv,
kärleken till omvärlden och, självklart, den gyllene regeln.
tycker det är fint att tänka att det kanske finns någon
som vakar över mig när jag går igenom traumatiska upplevelser.
om det är gud, en fantasifigur eller min egna inre styrka spelar ingen roll.

när det händer mer än jag klarar av att hantera i livet
brukar jag be. inte högtidligt. inte högt. brukar mer rada upp
det som är jobbigt i brevform, innan jag somnar på kvällarna.
då känns det som att jag lämnar bort mina problem och på så vis
har jag lättare att släppa dem och fokusera på andra saker istället.

jag går inte i kyrkan. har inte namngett det jag tror på. och lever inte
efter någon bok. gyllene regeln räcker som sagt för mig:
"gör mot andra som du vill att de skall göra mot dig"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0