my year.

januari

jag hade cpfot,
ritade massor av paintbilder,
började blir förtjust i en pojke
- men visade upp en hård mur.

bloggcitat januari:
"I tried to be chill but you're so hot that I melted"

februari

jag hittade weheartit.com
festade varje helg och bestämde mig
för att säga upp kontakten med en närstående.

bloggcitat februari:
"Did you know you used to be my hero?"

mars

fightades mycket med mig själv.
blev övertalad att inte säga upp kontakten
med en närstående, blev kär under en bilresa
och såg luleå fucka upp mot timrå, så de missade slutspel.

bloggcitat mars:
"allt blir infekterat av lögner."

april

åkte till fjälls.
festade mycket.
såg tre kronor med erika.

bloggcitat april:
"jag är glad helt enkelt."

maj

forsränning med jobbet,
födelsedagsfirande med jenny.
jag var arg på min pubertetsgranne,
skrev brev till en vän som flyttat långt
och fick höra om en tonårsförälskelse.

bloggcitat maj:
"jag glor argt på alla ungar jag ser i trappen
i hopp om att döda just honom med blicken."

juni

dog när jag såg bilden på cowboy-anders,
hejade på mexico och spanien i fotbollsvm.

bloggcitat juni:
"jag borde spendera mer tid på toa,
kommer alltid på revolutionerande saker när jag
borstar tänderna, sminkar mig eller duschar!"

juli

hade semester,
festade fyra dagar på en vecka,
hade tidernas roligaste bussresa
och åt sommarens första antibiotikakur.

bloggcitat juli:
"vissa människor kan man inte släppa,
de berör en på ett oförklarligt sätt."

augusti

såg kent och the sounds live, pdol med dajje.
spelade backpacker för att bättra på geografin,
hade tre infektioner i kroppen, påbörjade sommarens
andra antibiotikakur, blev omhändertagen av b-friend.

bloggcitat augusti:
"jag har så svårt att balansera mellan trygghet och panik"

september

luleå började säsongen starkt,
jag plöjde igenom desperate housewives
och hade väldigt svårt att sova om nätterna.

bloggcitat september:
"det finns inte många som kan göra mig lika lycklig
som min älskling, han är bäst i världen på att få mig att le"

oktober

brottades med mycket.
sommarens trauma och ekonomisk kris
samtidigt som jag drack för mycket.

bloggcitat oktober:
"jag gillar inte
den jag blivit"

november

halloweenmaskerad, klassfestmaskerad,
hade rosa hår båda gångerna. sjukt fult.
satsade allt på jobbet och tjänade bra pengar.

bloggcitat november:
"åh, vad nöjd jag är. och stolt."
december

ramlade på en hylla, grät en halvtimme.
umgicks jättemycket med min favoritpojke.
började spela wow igen. shoppade rätt mycket.
hade inget badrum, var tvungen att duscha på våning 8.
blev förbannat kär i ett par skor. jenny kom hem från norge.
och bäst av allt: slutade dricka alkohol. (nykter fyra veckor idag)

bloggcitat december:
"jag ska må så jävla bra och inleda året i det tecknet."



























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0