i keep dreaming about you.



drömde om dig
 för någon natt sen:

du hade träffat nån
 som inte var så trevlig
men lite snyggare än mig
 förklarade du
när vi satt på kanten
till den mindre av dina soffor

jag bara nickade
hade väntat på de orden
 hade hört det på din röst
när vi cyklade genom parken
tidigare den morgonen

dina blå ögon var uppspärrade
när det knackade på dörren
och jag var kvar,
det var ju hon som kom

du skuffade in mig på toa
och bad mig att stanna där.
jag lekte med lysknappen
medan jag hörde henne fnittra.

när jag vände på huvudet såg jag
en guldfisk som nästan dött på ditt
badrumsgolv, bredvid den tomma kattlådan

jag blev förskräckt
la den kämpande fisken i handen
och spolade vatten på den som nödlösning

tills slut gick jag ut
stormade in i köket
skrämde bort din tjej
och bad dig söka efter en skål

du hittade ingen
du hittade inte ens en kastrull

jag kände den andas mot min handflata
tills den gav upp och somnade in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0