kvällsinsikt.

det tar tid för mig att inse något
och när insikten väl kommer har jag redan
stormat och skrikit och dramatiserat och förstört allt.

sanningen är att
svartsjukan kommer från rädslan av att vara stabil.
rädslan för ett seriöst förhållande stryper mig och
släpper jag tankarna på det så njuter jag bara av tillvaron.

jag är rädd att bli sårad, jag orkar inte ett heart break.
men med mitt beteende är det jag som krossar mitt eget hjärta.

måste släppa min idiotiska bild av att alla lämnar mig,
alla vill inte göra mig illa. en liten vardagslögn är inte världens svek.

jag tar allt så hårt.
jag skulle nog också ha ljugit ibland,
om jag var tvungen att vara med en dramaqueen.

det är inte viktigt att veta vad vi har för relation,
det spelar ingen roll om folk undrar, ifrågasätter,
det spelar ingen roll om han får late night sms från randomtjejer.

det som spelar roll är att han tycker om mig,
att jag tycker om honom och att vi mår bra när vi är tillsammans.

det här kom jag fram till när jag borstade tänderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0