fix me.

hej världen



längesen vi sågs.
jag är på sjukhuset.
sovit här två nätter, blir kvar även inatt (suck).
(kirurgen 3, hälsa på mig om ni vill)

har fått besök av mamma, yngve, ingemar,
pappa, lillasyster, lillebror och annette. skönt,
idag kom även pappa på idén att ta hit min laptop.

så nu ligger jag här i min sjukhussäng,
under tre täcken och ser ut som en pundare.
om man tar en liten look at mina underarmar så är jag
blå, lila, blodig, knölig - you name it. charmigt.

(tre timmar senare >)

ett mål mat, dubel dos smärtstillande och en korridorspromenad senare
mår jag faktiskt bättre. kände att jag har varit lite negativ och bara gnällt.
men ni som känner mig är garanterat vana vid mina barnsligheter.

jag har pratat med mormor och erika lite i telefon,
valt ut en ny bok eftersom jag redan läst ut en,
löst lite korsord och ävensuttit lite vid datorn.

dagens matsedel erbjöd "påsktallrik". jag valde den, för att fira
vår allra sorgligaste och gladaste högtid POSKEN. men attans, på tallriken låg
tre skivor isbergssallad, tre tomatskivor, tre gurkskivor, ett halvt (torrt) ägg,
en liten bit gravad lax, en sillbit och fyra kokta skinkbitar. inte alltför högtidligt.

jag har vandrat i korridoren i säkert en timme av hänsyn till min roomie,
tror att hon har haft besök av en psykolog för jag hörde liten ylanden från andra sidan rummet.
övervägde att sätta mig bredvid rudolf 85 år och kallprata lite i allrummet, men jag blev blyg.
så jag gick fraaaam och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka i ungefär en timme.

ps.
kul att ricky kom förbi och hälsade på sin sjuka kompiz + att jenny hälsade på via webbcam.

jag gick ut på balkongen tidigare idag och man blev ju riktigt sugen på att hitta på nåt kul,
det har varit varmt och skönt. det luktade grillat, till och med från sjukhusbalkongen. mmm.

men, för att se det positivt - snart är jag frisk och då är det ännu mer vår. HIHI.

lejters.


Kommentarer
Postat av: FowZie - pojkfixerad Eskilstunabo

Glad påsk era fjädrade tuppar! :D

2011-04-23 @ 21:55:08
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0