i survived.

alla som känner mig VET hur rädd jag är för fjärilar.
inatt hörde jag något som slog mot taket, tände och såg en fet nattfjäril.
kanske den största och farligaste jag någonsin sett. hur reagerar jag på det, tänker ni?

jo 

jag tar den största nallen jag har (alex, ca en meter lång och ganska tjock) och svingar den
mot taket för att få ner monstret så jag kan drämma till det med en tidning. monstret flyger 
rakt i famnen på mig, jag skriker, slänger tidningen rakt i min spegel som står på golvet.
fjärilen gömmer sig bakom micron. jag och mitt fladdrande hjärta ringer årets superhjälte:
david som kommer hit inte bara med hostmedicin utan även med en jäkla killer instinct. 
han dräper monstret efter många om och men. det blev en riktig fight av det hela.

så nu sitter jag och försöker lugna ner mig i min bastulägenhet med stängt fönster.
TACK gode gud för att jag fick hjälp med besten. tack david för att du har gjort årets goda gärning.

nu är det dags att försöka somna om. ska upp tidigt imorgon.

xoxo fegtjej

ps.

en bild på århundradets största hjälte, inför honom i historieböckerna tamefan



så lugn, så avslappnad, så modig

TILLS han blir en krigare:



då är han inte att leka med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0