about a son.

inatt såg jag två dokumentärer om kurt cobain,
vilken man ändå. verkade så vettig, trots drogerna.
tänk om han bara hade varit ren och sluppit courtney.
kanske hade han levt idag. vem vet.

det var sjukt intressant hur den ena filmen var uppbyggd.
man fick se saker som man inte brukar få se. rädslan för courtney tex.
man fick se hur finansiärerna drog sig ut filmskapandet pga hennes hot,
hur barnflickan knappt vågade säga ett ord om hur c och kurt hade det på hemmaplan,
de visade hur courtneys egna pappa kokade över och hotade henne framför filmkameran.

efter att ha sett första filmen kände jag starkt avsky mot courtney love.
vilken osympatisk, falsk, egoistisk och labil människa. drev hon kurt till självmord?
fick honom honom mördad? 



imorse när jag vaknade såg jag en dokumentär om prostituerade kvinnor i iran.
VÄLDIGT känslosamt när man fick se hur de satt och rökte heroin medan deras barn grät.
det var även sjukt hur männen behandlade dem som skadedjur, misshandlade dem, spottade på dem.

jag är väldigt intresserad av sånt här och det slutade med att det kom några tårar när den ena kvinnan
berättade hur hennes make (som nu satt i fängelse) hade sålt deras dotter för 2500 kr. ILSKAN.......

dokumentärerna hette: kurt&courtney, kurt cobain - about a son och prostitution bakom slöjan

Kommentarer
Postat av: a

vad hette dokumentärerna då? :)

2011-07-18 @ 18:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0