hej krogen

sen
bortom alla boob-grabs
och armdragningar förstod man

vem som brydde sig
och vem som inte gjorde det

den svage kom åter
gav mig en story, fick mig att lyssna
och jag bryr mig 
du om nån vet varför,
dum som jag är 
dum som du är

och the messenger som inte levererade
höll på med helt oförklarliga saker men jag går vidare

och jag känner med uffe
efter rödvinet flödat och självrespekten sinat
- här är jag, jack och jag. jag och jack. vi bryr oss inte.

när ingen finns
finns man inte för nån

när någon finns
finns man för dem

men när den gamla uppställningen är belegad
och den alltid lika envisa lagkaptenen struntar i reglerna
är det ganska kört

och lagkaptenen utser alltid sig själv
det kommer aldrig ändras

du, förstafemman
det bästa valet i powerplay
ser du det som jag
eller blundar du än?

snart september
då kan jag byta kedja
jag kan byta fokus helt

behöver inte sitta här
fyra på morgonen
som ett jävla mongo
med frågor i ögonen
hundra slag i sekunden i bröstet
och långa äckliga ögonfransar i huvudet

kan byta din kapten mot min
din tveksamhet mot mitt lags
leksamhet
stolthet
och fighting-spirit 

och jag kommer le
för de är något att lita på
sedan nittonhundranittiofyra

vet jag 
att de är något att lita på

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0