i've got sunshine

läste en inspirerande text nyss. väldigt otippat att just den texten skulle kicka mig i röven.
jag växer. mycket. de sista två åren har det minst sagt hänt några hemska och traumatiska saker.

jag har inte varit mig själv alla gånger. druckit för mycket, gjort andra ledsna, oroat folk, 
misskött jobbet, dragit ned andra, sagt otroligt mycket saker som jag inte menat osv. i all oändlighet.

men idag kan jag se mig själv i spegeln och faktiskt vara lite stolt.
även om jag fortfarande trillar in i dåliga mönster, trots att jag vissa kvällar faller ihop till en gråthög
och tror att mina hjärtslag ska döda mig - så är jag stolt över hur envist jag kämpat med bearbetningen.

det jag jobbar mest på är att styra mina tankar och att alltid tänka positivt.
detta har jag pratat om en del med min gudfar och jag har verkligen blivit bra på det.
istället för att bli det nervösa vraket med en klump i magen som skapar ett jäkla liv för minsta hjärnspöke
så har jag kunnat lägga tankarna på hyllan, till och med fått bort den gnagande panikkänslan för att sedan
ta fram tanken igen när situationen lugnat ned sig.

jag har tex ikväll suttit och tänk på en sak. för er som inte känner mig så har jag väldigt konstigt huvud.
har ofta förvrängt saker, tagit illa upp, överanalyserat, grubblat sönder saker tills de är något helt annat 
än de egentligen är. MEN istället för att jaga upp mig ikväll så lugnade jag mig själv, tänkte steget längre.

läste ett inlägg jag skrev för flera månader sedan. tror allt kan ha börjat där, hela processen.

nu fnyser jag bara åt hur felinställd min hjärna är.
och går vidare, sjukt tacksam för de som funnits vid min sida dessa helvetesår och som fortfarande är kvar.
visst jag är otroligt dum, korkad, egoistisk, barnslig, dramatisk ibland fortfarande, men vill aldrig göra er illa.

som jag skrev det förra inlägget, det är oftast i samband med alkohol som det blir så.
då kommer alla fula känslor och beteenden fram. därför måste jag sluta dricka nu direkt.
lär bli småjobbigt eftersom alla jag känner festar, en del rätt ofta. men jag har bestämt mig.
främst för mig själv, men även för er. jag hatar att jag ibland sårar er/gör er irriterad över skit.

ni har tagit min ilska,
ni har tagit mina tårar,
ni har tagit mina nojor,
ni har hjälpt mig att stärka min självkänsla
genom att faktiskt inte bara vända på klacken och gå

TACK och all kärlek till:
dajje, david, erika, anders, jenny och nya ricky

tack även till min stora kärlek pappa för att du är tillbaka
och till mina solstrålar till småsyskon bara för att ni existerar och gör min värld fin

jag har världens bästa människor omkring mig 

och även om någon elak person än sagt till mig att jag kommer förlora alla mina vänner
när de inser hur jävlig jag är så kommer det faktiskt aldrig hända. (hoppas du börjar må bra)
jag mådde dåligt av de orden, riktigt dåligt. trodde på det själv, du träffade rätt punkt men det visste du

jag säger inget ont ord om dig här i bloggen, eller någon annanstans
vet vad du gjort för mig tidigare. jag är större än så, sök dina fighter någon annanstans

slut på seriositeten. ville bara få ur mig lite dynga som tyngt mig länge.



för att göra en god vän stolt :



såhär stolt blev jag :



beskuren bild, så det inte skulle bli ännu en tuttbild, inte lätt att vilja flasha sina stora bomber..

nej jag har inte mycket att göra en kväll som denna, alla bara festar.
jag dricker vatten, snusar och läser bloggar. är på sidan 14 i paows blogg (så illa är det).

hade hoppats på att träffa ett födelsedagsbarn, men så verkar inte fallet bli.
iofs förstår jag honom, jag har ju inga pengar så det blir ingen tårta. 
men det kommer han inte undan, när jag får lön blir det kalas 
- vi har två födelsedagar att fira med saft- och tårtkalas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0