my bedroom, my favorite room.


tre gråtande barn, tre textskisser varav en miljöbeskrivning
väggarna ljust grå - två av trä där tavlor, svartvita fotografier
och annan inspiration trängs. en kal som är gjord av betong.

ett köksbord får fungera som skriv-/arbetsbord.
på sidorna av det har jag placerat två nattduksbord.
på det vänstra står det tre ljuslyktor och en skyddsängel,
och det högra smyckas av en fågelbur och tre fototidningar.

jag har ställt ljuslyktor även på köksbordet. när jag tänder dem
lyser de upp fotot på min unga morfar i sjömanskostym och
min pigga, lyckliga mormor som just ska kasta iväg ett bowlingklot.

bakom mig står "sängen". en 90 centimeters madrass med dubbla
bäddmadrasser, sju kuddar och ett mjukt täcke. alla tyger missmatchar.

bredvid "sängen", en lampa på golvet.
till höger om den två travar med böcker a la jonathan ames.

jag trivs. och blir inspirerad.
de senaste två timmarna har jag skrivit ner ord i ett block.
roliga ord, konstiga ord, bra ord, användbara meningar.
främst adjektiv och substantiv. de ska jag använda i mina texter.

sen tittade jag på klockan: nu är det sängdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0