#2, mitt rum

jag är mörkrädd.
i min lilla etta finns det fyra lampor. 
de är alltid påslagna när jag är hemma.

en stor står på golvet. en liten står i fönstret.
en liten står vid micron. en sitter ovanför diskbänken.

jag har inga hyllor på väggarna, har inte skruvat upp någonting.
det enda som pryder en vägg är texten: you are what you create, under en tavla.



jag mår dåligt av mina kala väggar. känner mig ensam. oinspirerad.
så det är någonting jag måste ta tag i så snart som möjligt. när energin infinner sig.

på golvet däremot (HAHA...) finns det mycket saker.
en krukväxt: arne, några bokhögar, kläder i högar,
en tvbänk med en tv (som inte används, men används som handdukshängare)
en gammal låda som fungerar som soffbord och benstöd när jag sitter vid datorn.
en svart soffa. full med prylar. (jag är så otroligt lat ska ni veta. sitter jag ner i soffan
och gör någonting; öppnar brev, dricker loka, tar bort prislappar från prylar osv så slänger
jag skräpet till vänster om mig. just nu ligger det två hm-påsar, en lindexpåse, en lagerhauspåse,
en supermariotoffla, femton kvitton, en lurvfodrad huvtröja och tre-fyra tomma kuvert bredvid mig.)

i "köksdelen", där det aldrig lagas mat, står en microvågsugn, en sparbössa och en hög med disk.
på golvet precis framför ugnen har jag ställt en spegel. där sitter jag och sminkar på mig varje dag.
det passade bra eftersom jag förmodligen aldrig kommer att sätta igång den minimala ugnen.

inne på toaletten har jag satt upp en tavla. mest för att det var en av två redan uppsatta skruvar.
har även lite smycken hängandes där. samt en lila mysmatta och lila duschdraperier. 

ni kommer kanske att få lite bilder. någon gång. om jag behagar städa.

so long!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0