av ingens frö.

hej.

jag snittar 3 h sömn per natt.
uppskattar folket runtomkring.
är ensam men börjar bli stark.

hatar fjärilar
ramlar ofta
kramas ibland för hårt
yrar och skrattar mycket

är tokig i min pojkvän.
sover med en tyghund.
pratar med min blomma.

för vissa är jag djup.
för andra en kines.
charmerande för många.
en gåta för en del.

jag tas emot med öppna armar
glöms bort i ett andetag.
brottas ständigt med mina drömmar
förverkligar för få.

har haft år av skrivkramp.
en dammig kamera. ett tomt ark.
ord och bilder i överflöd.

jag gråter ofta.
skrattar jämt.
pussas gärna.
och sover helst.

mest av allt,
försöker jag pussla ihop
allt trasigt och bli nöjd.

hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0