RIP.

imorse hörde jag en dunk mot fönstret.
ungefär som om någon kastade en fotboll mot rutan, vilket jag trodde att min granne hade gjort.
när jag tittade ut såg jag istället en fågel ligga och vrida sig på gräsplätten. mina ögon tårades.
usch vilken obehaglig start på dagen. hjärtat fylldes verkligen av sorg. jag bestämde mig för att 
ta hand om det jag har som lever. vattnade arne, andades lite på honom och klev sedan i mina high-heels.

innan jag kunde stiga in i bilen och åka till jobbet var jag dock tvungen att titta på den döda lilla fjäderbollen. hoppas innerligt att någon tagit bort den när jag kommer hem. annars ordnar jag nästan en begravning. bjuder in en massa folk och sjunger högtidliga psalmer och gråter en skvätt. vem sörger den stackars domherren liksom.

PS. VEM FAN STAVAR SÖRJER MED G?!??! jo, jag. tydligen. låter det stå kvar bara för att det är helt sinnes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0