..but i'm happy

hej igen! 

tänkte att jag skulle skriva ett lite mer muntert inlägg. 
man måste inte alltid bara skylta med sina bekymmer va?



min värld är inte svart just nu. det går framåt i bra takt.
jag håller på att lösa lite svårigheter jag haft, bra kontakt med sjukhuset.
sen har jag under den senaste månaden återfunnit en del kreativitet.

förutom att jag orkat fixat gardiner och satt upp lite bilder på väggen har jag ritat (massor),
skrivit lite (inte i konstnärligt syfte, but still), hängt upp lite fler bilder ovanför sängen, läst en massa lyrik.



förra veckan öppnade jag en bok som jag länge haft, men aldrig läst.
lyrik från hela världen. trodde inte att jag skulle gilla något i den men JO. engelsk lyrik!
emily brontë och några fler som jag inte kom ihåg namnet på = mm! hängde upp dikterna.
ja, jag rev ut sidorna och hängde upp dem. de var för fina för att ligga gömda i en tjock bok.

förutom den biten (som är väldigt viktig för mig) så har jag börjat springa lite lätt. 
varit ute två gånger, fick ett fett skavsår efter första turen men andra gick ändå bra.
det känns skönt, hoppas jag håller i det nu. ska försöka peppa mig själv. det är så skönt efteråt.
(nu har jag ju skrivit ut det så det är fan bara att pallra sig ut. tänkte mig var tredje dag ungefär)

har även sällskap hemma av en stilig liten herre vid namn sylvester.
magdas katt bor typ hos mig nu och han vill alltid vara lilla skeden när man ska sova. SVINmysig.





var lite spännande att se hur det gick mellan katten och hundvalpen, första gången de träffades var kaos.
katten mådde verkligen dåligt av att ha hunden under samma tak, extra jobbigt då det är en liten etta.
men i fredags sov david och vinni över hos mig och det gick hur bra som helst. djuren sov en meter ifrån varandra. det känns ju jätteroligt, blev stolt över katten. och även över att vinni var så himla lugn och fin.

lejters! måste sova, ska upp till sjukhuset imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0