year 25.

steg 1. förstå vad du är värd.
var på det klara med dina värderingar. 
det viktigaste är DET DU TYCKER ÄR VIKTIGT.

steg 2. håll fast i det, gör inte dig själv mindre. för någon.
stå fast vid det du vet är rätt. förnedra dig inte, tappa inte ditt eget värde.

steg 3. vinn. ut i världen och må bra med dig själv.
känn dig aldrig som en liten lus. gå rakryggad. känn dig själv, gilla dig själv.



mitt mål med 2012.

(handlar bara om mig själv och mitt sätt att ta vara på mig själv.)

eftersom att jag inte lärt mig det här någon gång så lär jag mig själv.
det är det här jag ska uppnå, detta ska jag träna min tröga hjärna att tänka
och ÄNNU SVÅRARE mitt sedan länge trasiga hjärta att känna.

jag har just nu, helt på egen hand, gjort något som får mig att förakta mig själv.
det är därför jag skrivit upp denna handlingsplan. jag är trött på att göra sånt här.
jag är för feg och rädd. jag är rädd för att uppleva gamla trauman på nytt. MEN
jag testar något nytt och kliver ur rädslan. lämnar den i sticket. wish me luck!

PS. tror jag kommer lyckas. 2012 verkar vara året då jag får självdisciplin. (inte festat på 29 dagar)

Kommentarer
Postat av: Inzaghi

Bra skrivet. Helt rätt att du satsar på att sätta dig själv först.



Ta ett steg i taget, så fixar du det där.

2012-02-25 @ 23:41:22
Postat av: M

Du är värd mycket.. Glöm aldrig det!

2012-02-26 @ 12:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0